28 Aralık 2015 Pazartesi

                                                                                         PADİŞAHIN          OĞULLARI

Günlerden bir gün bir padişah varmış. O padişahın üç oğlu varmış. En büyüğünün adı Emre ortancalarının adı Hüseyin   en küçüklerinin adı Ahmet imiş.Ahmet çok iyi kalpli    birisiymiş Hüseyin ise iyi ile kötü arasında gidip geliyormuş Emre ise çok kibirli,yalancı,kızgın ve cimri birisiymiş .Günlerden bir  gün padişah çok ağır bir hastalığa kapılmış. Ve ölmeden önce üç oğlunu da yanına çağırmış ve şöyle demiş:
-Oğullarım  sizden istediğim bir şey var, demiş ve şöyle devam etmiş, size malımı vereceğim ama bu şehirdeki en bilge kişiye gidip paylaştırsını isteyin ve kim en fazla payı alırsa o benim yerime geçsin demiş, ve bir süre sonra ölmüş oğulları dediği gibi en bilge kişiye gitmişler ve babasının dediğinin aynısını demişler bilge ise:
-Sizi birtakım sınavlardan geçirmek istiyorum, demiş ve onları sınavdan geçirmiş sınavdan Ahmet 1. olmuş, Hüseyin 2. olmuş Emre ise 3. olmuş. Bilge bu sonuçlara göre malları dağıtmış. Emre ve Hüseyin en küçük kardeşlerinin en büyük
payı aldığını fark edince bilgeye bunun hesabını sormayı düşünmüşler. Soran ilk kişi en büyük olmuş. Bilgeye sanki kendisi daha büyük gibi kızgın ve bağırarak konuşmaya başlamış:
-Sen ne cüretle gelip en küçüğümüze en büyük payı veriyorsun, demiş. Bilge ise:
-Ben sizin babanızın söylediğini yapıyorum, nasıl mı tabii ki de sınavdan en yüksek alana aslan payını veriyorum.
-Veriyormuşmuşda, SEN ŞİMDİ BANA AKILSIZ MI DEMEYE ÇALIŞIYORSUN HA?Buradaki en akıllı kişi benim, demiş.Bunu derken kardeşleri çoktan odaya girmiş onu dinliyorlarmış  ama o farkında deği.Ve kardeşlerinin  yanında olduğunu fark edince:
-Sizin ne işiniz var burada, diyerek azarlamış. Hüseyin ise artık dayanamayarak:
-Aaa yeter artık, bıktım senin bizi azarlamandan yapma şunu diye diye dilimizde tüy bitti!Sen hiç mi saygı diye bir şey bilmiyorsun biz sana saygılıyız sen ne oluyo bir kere biz senin dediklerinin çok azını duyduk sen ise biz konuşmadan önce konuşacağımız yere önceden  yere geliyorsun buna adaletsizlik denilir,demiş Emre hiç lafın altında kalır mı tabiî ki de şöyle cevap verir:
Benden size ne gidin işinize burada önemli bir şey konuşuyoruz!,der ve Ahmet:
-Peki haydi gidelim abiciğim ,der ve giderler bunu gören bilge :
-Ah, bir kardeşlerin gibi olsan ,der Emre ise:
-Ben onlardan daha iyiyim diye bağırıp gitmiş

-Küçüklerne hoşgörülü büyüklerine saygılı ol,demiş ve bundan sonra her 2 yılda bir padişahı değiştirmişler.                                    SON

About the Author

Unknown

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Yorum Gönder

 
ARZDER YAZARLIK ATÖLYESİ © 2015 - Designed by Templateism.com